Köpvillkor

Köpvillkor för Hikmastore

Välkommen till Hikmastore! Genom att handla hos oss accepterar du våra köpvillkor. Vi rekommenderar att du läser igenom dessa noggrant innan du gör ett köp.

1. Allmänt

Dessa köpvillkor gäller för alla köp som görs av en konsument hos Hikmastore (hädanefter "vi", "oss", "vår" eller "företaget"). Företaget är registrerat i Sverige.

För frågor kring våra produkter, vänligen använd följande kontaktuppgifter:

  • E-post: info@hikmastore.se

För frågor kring din order eller leverans, vänligen använd följande uppgifter:

  • Order@stardist.se
  • Telnr: 0290767680

2. Beställning

För att genomföra ett köp hos oss måste du vara minst 18 år gammal eller ha föräldrars/förmyndares godkännande. När du genomför en beställning via vår webbplats ingår du ett bindande avtal med oss. En bekräftelse på beställningen skickas via e-post när din order har registrerats.

3. Priser

Alla priser på webbplatsen anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms, om inte annat anges. Fraktkostnader tillkommer och beräknas vid kassan beroende på leveransadress och valt fraktalternativ.

4. Betalning

Vi accepterar följande betalningsmetoder:

  • Kredit- och betalkort (Visa, MasterCard, etc.)
  • PayPal
  • Klarna faktura (vid tillämplighet) Alla betalningar sker genom säkra betalningslösningar.

5. Leverans

Vi levererar till adresser inom Sverige och till vissa internationella destinationer. Leveranstider kan variera beroende på valt fraktalternativ och destination. Vid försenad leverans kommer vi att informera dig via e-post.

Fraktkostnader: Fraktkostnaden beräknas automatiskt i kassan beroende på leveransadress och fraktalternativ.

6. Retur och ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. För att utnyttja ångerrätten ska du kontakta oss på order@stardist.se och informera oss om ditt beslut att ångra köpet. Varorna ska returneras oanvända och i originalförpackning, om möjligt.

Returfrakt bekostas av kunden om inte varan är defekt eller felaktig.

Kommer ditt paket till ett ombud och du väljer att inte hämta ut det så krävs du på en ersättning.

7. Garanti och reklamation

Vid defekta eller felaktiga varor har du rätt att reklamera varan inom 2 år från inköpsdatum. Vid godkänd reklamation erbjuder vi en ny vara, reparation eller återbetalning, beroende på situationen.

8. Ansvar och begränsningar

Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå vid användning av våra produkter. Vi är inte ansvariga för skador som uppstår vid felaktig användning eller förlust av data eller vinst. Vi ansvarar inte heller för ej upplockad paket från ombud.

9. Personuppgifter och integritet

Vi värnar om din integritet och följer gällande dataskyddslagar (GDPR). Vi samlar in och behandlar personuppgifter för att kunna hantera din beställning och förbättra din shoppingupplevelse. För mer information, se vår [integritetspolicy].

10. Force Majeure

Vi friskriver oss från ansvar för förseningar eller utebliven leverans som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, krig, strejker eller andra oförutsedda händelser.

11. Ändringar av villkor

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa köpvillkor när som helst. Alla ändringar kommer att publiceras på denna sida, och vi rekommenderar att du läser igenom villkoren vid varje köp.

12. Tvistlösning och lagval

Eventuella tvister som uppstår i samband med dessa köpvillkor ska lösas enligt svensk lag. Om tvisten inte kan lösas genom förhandling, kan den prövas av allmän domstol.

Kundservice